woensdag 20 april 2011

FrontierVille en Laura Ingalls

FrontierVille




Het zag er zo veelbelovend uit. Het ‘Wilde Westen’ veroveren als ware pioniers. Inclusief alle romantische beelden die ik voornamelijk heb van ‘het kleine huis op de prairie’ waar ik vroeger een grote fan van was en waarbij ik menig traan gelaten heb Samen met mijn nichtje Esther zat ik dan te kijken we we leefden volop mee mee met Laura Ingells en de rest.
Enfin terug naar FrontierVille. In het begin was het ontginnen van het land, een cabin bouwen en wat beesten verzamelen. Frustraties als de energie weer op was! Dus ook maar wat buren verzamelen, die heb je toch echt nodig. En zowaar er kwam nog een spouse ook, waarbij FrontierVille al helemaal niet kinderachtig deed als de ‘spouse’ toevallig (of niet toevallig?)van hetzelfde geslacht was…. En kindertjes….en meer gebouwen….en meer beesten… dus uitbreidingen nodig! En dan weer ontginnen. Dit alles wordt ‘geleid’ door het uitvoeren van ‘missions’ of ‘Queests’. Opdrachten dus. Leuk! Sofar sogood!
En dan komen de wel erg op het Amerikaans gebaseerde feestdagen, Thankgivings en Halloween. . Dat werd verzamelen, verzamelen, uinodigen, feestmalen maken en koken. Vooral verzamelen. Uiteindelijk lukt het dan en dan zit je dan aan je Thanksgivingsmaal met Jack en zijn vrienden, bijna al te uitgeblust om te eten! Denk je rust te krijgen Maar helaas, in die tijd hebben we ook nog Kerstmis en Nieuwjaar, dus we gaan weer aan de slag. Hadden ze bij de Ingalls ook zulke feestmalen? Kan het me niet herinneren……
En dan komen de gebouwen, allerlei soorten winkels, een tolhuisje, een uitgeverij, postkantoor, een kerk, een detectivebureau(!), kleermaker, kapper, kroeg, gemeentehuis, school, bijenkast, etc etc… en dan komt er vanaf heden een dierenwinkel bij! Dat gaat me toch te ver… Ik ben een dierenliefhebber, maar om nu krabpalen of vlooienpoeder te gaan vragen voor de huiskatten in het wilde westen?? Ik weet het niet... al kan ik daar de humor nog wel van inzien, het blijft een spelletje nietwaar?






Wat me echt wel te ver gaat is waarom je steeds zo verschrikkelijk veel spullen nodig hebt, je hebt 119 hamers, boren, stenen, spijkers en verf nodig. Voor de bijenkast. Dat zijn 595 spullen en dan nog de rest.. Nodig voor een volledige bijenonderkomen en dat is toch wat je wilt. Toch? Want je wilt het immers allemaal! Ben je nog verwoed aan het sparen voor het een, komt het ander er al weer aan. Het voedsel dan nog voor de ‘Chicken Soup’. Waar moet ik dat vandaan halen? Mensen, ik ga stoppen met FrontierVille…al weet ik nog niet of ik volgende week (of morgen ?) er nog zo over denk!!

3 opmerkingen:

  1. Frontierville? Heb je geen tuin? Heb je geen leven? Schud het stof uit je haar en ga iets echts doen. Bejeweled!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hahaha heel grappig geschreven en zó herkenbaar ;-))

    Oh enne.. Fred W:.. ik heb een fulltime baan, maak websites, heb 4 kinderen die weliswaar op zichzelf wonen maar ik zie ze een paar keer per week. Dan heb ik ook nog een relatie.. dus druk druk druk..
    Maar........... als ik thuiskom van mijn werk dan ga ik heerlijk ontspannen met Frontierville en soms doe ik het ook nog voordat ik naar bed ga ;-)))
    Waar ontspan jij mee Peter?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. gewoon stoppen meissie, niet makkelijk om van een verslaving af te komen maar dan lees je je stukje terug en dan weet je weer waar je het voor doet!!! en anders bel je mij gaan we in de tuin werken of zo heb je aan 1 hark genoeg in plaats van 36. Veel fun plezier

    BeantwoordenVerwijderen